Medyajans.com
Medya elinizin altında!

Eski Patronundan Merdan Yanardağ’a: TELE 1’i aldığın 2 bin TL maaşla mı kurdun?

Yurt Gazetesi’nin sahibi CHP’li Durdu Özbolat TELE 1’in patronu Merdan Yanardağ’a “TELE 1’i benden çaldığın paralar mı yoksa Akın İpek’ten aldıklarınla mı?” kurdun diye sordu.

Durdu Özbolat, Yanardağ’ın kendisi ile ilgili sözleri üzerine yaptığı açıklamada ”Tele 1’in kaynağını açıklamazsan sana sorarım; kaynak benden çaldığın paralar mı yoksa Akın İpek’ten aldıkların mı?” ifadelerini kullandı.

Durdu Özbolat, Merdan Yanardağ’ın kendisi ile ilgili sözlerine Yurt Gazetesinin internet sitesine yaptığı bir açıklamayla yanıt verdi.

GAZETEYİ BATIRIP GİTTİ

‘Ben Durdu Özbolat, Merdan Yanardağ’ın bu akşamki sözlerine cevabımdır. Ben Yurt Gazetesi’ni evimi, otelimi, özel okulumu enerji hisselerimi satıp 25 milyon dolar harcayarak kurdum, kaynağım belli. Sen Tele 1’in kaynağı nedir onu açıkla. Merdan Yanardağ televizyonu ve gazeteyi batırıp gitti, borçlarla boğuşan biz mi dolandırıcıyız yoksa batırdığı gazetenin arkasından “maaş gaspçısı” diye konuşanlar mı dolandırıcı?

BENDEN ÇALDIKLARIN MI, AKIN İPEK’TEN ALDIKLARIN MI?

Tele 1’in kaynağını açıklamazsan sana sorarım; kaynak benden çaldığın paralar mı yoksa Akın İpek’ten aldıkların mı? Barış TV’yi satarak aradan aldığın komisyonla Tele1’i kurdun, Barış TV’yi kime sattın? Yurt Gazetesi çalışanlarının maaşlarını kaynağım belli olduğu için ödeyemediğim zamanlar oldu ama borcumu hem çalışanlarıma hem piyasaya ödedim, ödemeye de devam ediyorum. Yurt Gazetesi’nde çalışan ve ne maaş aldıkları belli olan 210 personel vardı. Sen başkasının kesesiyle patronluk yaptın ama şu an her birine aylık 5 bin dolar verebiliyor musun? Ben bunu belgelerle ispat ederim, sen yalanlarını ispatlayabilir misin? Merdan Yanardağ 80 öncesi sosyalist, 80 sonrası Kürtçü, Ergenekoncu, Hazirancı, FETÖ’cü… Bu nasıl çizgi? Özbolat, 2019 senesinde verdiği bir röportajda ise Merdan Yanardağ’ın Yurt Gazetesi’nde yaptıklarını şu şekilde anlattı…

“İŞSİZ BİR GAZETECİ ARKADAŞIMIZIN İŞE İHTİYACI VAR”

Necdet Saraç ve Birsen Temur bana gelerek, işsiz bir gazeteci arkadaşlarının işe ihtiyacı olduğunu ve milletvekili danışmanı olarak istihdamı önerisini rica ettiler. Ben de kırmadım. Merdan Yanardağ’a TV’nin başına geçmesi önerisinde bulundum. Ve Merdan Yanardağ TV’nin başına geçmiş oldu. TV daha faaliyete geçmeden Merdan Yanardağ bana Kıbrıs’tan bir TV satın almamı önerdi. Önerisi mantıklıydı. Çünkü bu muhalif TV kapatılırsa yurt dışından yayın yapan bir TV kanalı olsun istedim. Metin Şadi’ye ait olan Kıbrıs AS TV’yi satın aldım.

“ÖNERDİĞİ İSMİ KENDİ ADINA TESCİLLETMİŞ”

Bir hafta sonra, Merdan Yanardağ hâlâ bende mevcut olan bir dosya ile geldi. TV’nin yanında ulusal bir gazete kurma fikrinin çok iyi olacağını söyledi. Yaptığı fizibilite raporunda gazete 500 bin dolara mal oluyordu. En fazla bu rakam bir milyon doları bulacağını söyleyerek, trajın üç ayda 70 bine ulaşacağını ve başka da bir maliyeti olmayacağı teminatını veriyordu. Bu fikri kabul ettim. İsim üzerinde tartıştık. Merdan Yanardağ YURT ismini önerdi. Ben de kabul ettim. Meğerse YURT ismi ve haklarını üzerine tescillemiş. Bunu sorgulamadım. Merdan Yanardağ kadroyu kurmaya başladı. Daha gazete ve TV yayın hayatına geçmeden anormal bir mali harcamayla işe başladı. Tabloyu görünce vaz geçmek istedim. Fakat sözüne itibar ettiğim bir şahıs böyle bir medya grubuna ihtiyaç olduğu konusunda beni ikna etti.

DAHA FAZLA DETAYI SUPERHABER’DEN OKUYABİLİRSİNİZ.

Bu web sitesi deneyiminizi geliştirmek için çerezleri kullanır. Bununla iyi olduğunuzu varsayacağız, ancak isterseniz vazgeçebilirsiniz. Kabul edin Mesajı Oku